maandag 19 september 2011

Overbezorgd

Goedemiddag met de thuiszorg, ik bel even om te zeggen dat uw moeder zich vanochtend niet goed voelde, en toen hebben we toch maar even de huisarts gebeld.
Oh? En hoe gaat het nu dan met haar?
Dat weet ik niet, want mijn collega is bij haar geweest.
Is de huisarts dan al langs geweest?
Die zou tussen 14.00-16.00 uur langskomen. We hebben ook gevraagd of hij zijn bevindingen in het boek achter zou willen laten.
Wat had mijn moeder dan precies?
Ze klaagde over druk op het hoofd, duizeligheid en ze was nogal wankel op de benen.
Ja, maar dat heeft ze wel vaker en met name ‘s ochtends. Ik bel haar wel even op. In elk geval bedankt voor de bezorgdheid.


Tuuut  tuuuuuut  tuuuuuuuuut  tuuuuuuuuuuuuut.....


Ja? Hallo?
Hoi, met je zus. Zeg, is mamma misschien bij jou?
Nee? Hoezo?
Jij zei gisteren dat je misschien naar haar toe zou gaan. De Thuiszorg belt mij net dat ze vanochtend niet lekker was en nu neemt ze de telefoon niet op.
Ja, ik belde vanochtend ook en toen zei ze dat ze zich niet zo lekker voelde. Nou, dan kom ik niet hoor.
Dan ga ik de huisarts maar even bellen om te vragen of hij al langs is geweest. Ze neemt de telefoon niet op.
Ach, die ligt natuurlijk te slapen.
Ik heb 2x gebeld en heel lang, daar wordt ze  meestal wel wakker van, ik bel de huisarts op.
Neeneenee, dat hoeft niet. Haha, Mams zit hier heerlijk naast mij op het terrasje een hele grote ijscoupe te eten.
Hè? Is ze wel bij jou?
Jaja, maak jij je nou maar niet zo druk. Jij bent gewoon overbezorgd. Er is niks aan de hand met haar hoor. Zal ik haar even geven?
Ja doe maar.
Hallo? Oh ben jij dat Nicole? Ik krijg hier net een heel groot ijsje met wel 3 bollen! En daar komt de slagroom, hmmmm lekker! Haha.
Ik hoor het, dus je voelt je wel weer goed? Ik hoorde dat de dokter geweest is?
Ja, hoe ik dat voor elkaar heb gekregen dat de dokter kwam? Maar het gaat goed met me hoor, haha. Wel lief dat je zo bezorgd bent.
Nou ok, ik bel morgen dan nog wel. Geniet maar lekker, veel plezier nog.
Ok, Dáag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!