dinsdag 6 november 2012

5 november is de dag...


Zaterdag 3 november

Hallo Nicole? Zeg, wat is nou de bedoeling?
Wat bedoel je?
Met de verjaardag van J? Gaan we daar nog naartoe?
Nou, niet J. maar ík ben jarig, maar dat is morgen pas. Of eigenlijk overmorgen, maar ik vier het morgen, op zondag.
Wat is het vandaag dan? Het is toch zaterdag? Want dat zie ik hier aan de krant.
Klopt, vandaag is het zaterdag.
Oh. Dus ik hoef vanmiddag helemaal niet naar een verjaardag?
Nee, morgen vier ik mijn verjaardag en J. Haalt je om 15.00 uur op om naar mij toe te gaan.
Waarom weet ik dat dan helemaal niet?
Ik denk dat je het vergeten bent maar het staat wel in je boek en ook in de agenda van de iPad.
Oh, nou dat heb ik dan zeker over het hoofd gezien, dus ik hoef er niet uit vandaag?
Nee, morgen pas.
Ok...tot morgen dan
Ja ok, tot morgen, dag Mam.

Zondag 4 november

Hoi, daar ben ik dan...Van harte gefeliciteerd, maar ik heb helemaal geen cadeautje.
Oooh, dat geeft niet, ik ben al blij dat je er bent.
J.: Jawel, je hebt een cadeautje in je tas gestopt daarstraks.
Oh ja? Oh, kijk, hier is het, alsjeblieft!
Wat lief, dankjewel!

Maandag 5 november, rond 13.00 uur

Hoi, met je moeder. Zeg, ik zie in de krant dat het 5 november is, dan ben jij dus jarig!
Ja, dat klopt.
Nou, gefeliciteerd dan met je verjaardag!
Dankjewel! Maar gisteren was je hier hoor, want toen heb ik het gevierd.
O, zie je wel, dat durfde ik niet te vragen, maar ik ben dus al bij je geweest?
Ja, en die en die waren er ook, en we hebben samen chili gegeten, weet je het dan weer een beetje?
Nu begint me wel iets te dagen...en was ik dan met J. Gekomen?
Ja, en die heeft je ook weer thuisgebracht.
Nou, gelukkig ben ik het dus niet vergeten dat je jarig bent.
Nee, gelukkig niet. Niks aan de hand, je bent gewoon al op visite geweest.
Nou, dan ga ik maar even naar bed want ik ben wel een beetje moe.
Dat is goed, slaap dan maar lekker.
Dat doe ik, de groetjes daar.
Ok, dag Mam.

Maandag 5 november, rond 17.00 uur

Hallo Nicole? Met je moeder, zeg, ik zit hier TV te kijken en het gaat over Obama en zo en nu zeggen ze dat het 5 november is. Dan ben jij toch jarig?
Ja, dat klopt!
Nou, gefeliciteerd dan met je verjaardag!
Dankjewel! Maar weet je, ik heb het gisteren gevierd en toen ben je wel bij ons geweest.
Oh ja? Dat weet ik helemaal niet meer, ik kan me er niks van herinneren.
We hebben samen gegeten en die en die waren er ook...
Oooh ja, nu begint het weer een beetje te dagen...ik geloof dat m'n hersens me wel een beetje in de steek laten de laatste tijd.
Ach dat geeft niet, maar je bent dus al op visite geweest hier. Je bent mijn verjaardag echt niet vergeten.
Nou gelukkig dan maar, dan ga ik maar verder TV kijken. De groetjes daar.
Ok, dag Mam.

Dinsdag 6 november

Ja hallo, met mij. Zeg, ik zie in de krant dat het 6 november is, dan was jij toch gisteren jarig?
Hahaha, ja Mam, dat klopt!
En ben ik dan wel bij je geweest om te feliciteren?
Ja, want ik heb het zondag gevierd. J. Heeft je toen opgehaald en thuisgebracht.
Oh ja, nou begint me iets te dagen. Want ik zat hier met de krant van 6 november -dat is toch vandaag hè?- en ook de krant van 5 november. En toen dacht ik dat dat gisteren was, 5 november. Dat is toch jouw verjaardag?
Ja hoor, je hebt het helemaal goed.
Hè gelukkig ben ik het dan niet vergeten.
Nee, het klopt helemaal.
Nou, dan ga ik de krant maar verder lezen, de groetjes daar.
Ok, dag Mam.

2 opmerkingen:

Reacties zijn welkom!