maandag 21 mei 2012

Het mysterie van het verdwenen bankpasje #1

Hoi, ben je er klaar voor om te gaan zwemmen?
Nee, ik kan niet, ik ben m'n bankpasje kwijt.
Sinds wanneer ben je dat kwijt dan?
Dat weet ik niet, maar ik kan het nergens vinden. Kijk eens in mijn bureautje of het daar ligt? Ach nee, daar heb ik al gekeken en daar ligt het niet.
Maar Mam, we moeten naar het zwembad. Denk je dat je het buiten kwijt bent geraakt of moet het binnen liggen?
Dat weet ik niet! Ik kan zo niet weg hoor, eerst mijn bankpasje zoeken. Misschien ligt ie hier in de la...
Ik denk dat je overal al gezocht hebt, kom! We gaan nu eerst zwemmen en dan zoeken we straks wel verder.
Moet dat? Ik ga liever nu verder met zoeken...
Ja, dat moet want anders komen we veel te laat.
Nou, oke dan. Maar als ik het echt kwijt ben kan ik geen geld opnemen.
Weet je wat? Ik bel J. wel even, dan kan zij alvast zorgen dat je pasje geblokkeerd wordt. Dan kan niemand er iets mee doen voor het geval je het buiten verloren bent. En ondertussen gaan wij naar het zwembad.
Denk je dat ik het buiten ben kwijtgeraakt? Ooooh, wat erg!
Het is al geregeld, J. belt de bank. Alles komt goed.
Maar dan wordt mijn pasje geblokkeerd! Als ik het dan teruggevonden heb? Dan kan ik geen geld opnemen. Hoe moet dat dan? Oh, ik ben er doodnerveus van. Moeten we nu echt gaan zwemmen? Ik voel me helemaal niet goed.
Weet je wat? Laten we maar terug naar huis gaan, voor het zwemmen zijn we nu toch al te laat. We gaan wel even goed zoeken.
Oh, gelukkig. Hoeven we dan niet te zwemmen?
Eigenlijk wel, maar dat slaan we dan over.
Fijn, en gaan we dan het bankpasje zoeken?
Ja, maar J. belde net dat alles in orde is. Niemand heeft je geld opgenomen. Je pasje is nu geblokkeerd. Volgende week krijg je een nieuw pasje opgestuurd.
Ojee, krijg ik dan ook een nieuwe pincode? Ik kon de mijne net zo goed onthouden...
Nee hoor, je houdt je oude pincode, je krijgt alleen een nieuw pasje.
Oh wat fijn dat jullie dat geregeld hebben, maar ik ga nog wel even goed zoeken.
Dat mag, maar als we het terugvinden kunnen we er niks meer mee, want hij is geblokkeerd.
Maar hoe moet ik dan geld opnemen?
Met een nieuw pasje, dat komt volgende week.
Ik hoop niet dat ik dan een nieuwe pincode krijg, want dat kan ik slecht onthouden...


4 opmerkingen:

  1. Dit is zo herkenbaar! Wat was ik blij toen pap zelf aangaf dat hij geen pasje meer wilde na de zoveelste keer 't ding en/of pincode kwijt te zijn. Dat gaf rust .... Niet meer bang te hoeven zijn dat iemand met hem meekeek tijdens het pinnen, niet meer bang zijn dat hij keihard de pincode door de winkel 'kwaakte'. Maar de zorgen worden helaas nooit minder .....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En toch lukt het pinnen en afrekenen nog steeds goed in de winkels...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ging vaak samen met hem boodschappen doen: soms ging het goed, soms wist hij de code niet meer, en vervolgens: 'Eureka, het is 1234' keihard door de winkel. Dat was niet de bedoeling ;-) Dus hou het goed in de gaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik verbaas me erover hoe goed het gaat met rekenen, het is meer een onhandig gedoe omdat ze niet zo mobiel is en niet zo groot terwijl de kassa hoog is. Ze 'wiebelt' dan op de benen terwijl ze met 2 handen geld moet pakken en niet om mag vallen. En ik weiger het over te nemen juist omdat ze het nog wel goed kan. En dan zijn we heel trots als het weer goed gelukt is :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom!