dinsdag 5 maart 2013

Sleutel kwijt #4

Met de Volkshuisvesting, waarmee kan ik u van dienst zijn?
Goedendag, ik wil vragen of er iemand naar het deurtje van de meterkast bij mijn moeder kan komen kijken, want het sluit niet goed.
Wat is het adres?... Oh maar ik zie dat daar al iemand voor geweest is.
Nee er is nog niemand geweest, ik heb wel eerder gebeld in verband met de sleutel die kwijt was, dat is intussen opgelost. Maar nu sluit de deur niet goed omdat hij krom is of zo. Dat lijkt me dan toch wel een klus voor jullie.
Ok, even kijken, ik kan er iemand voor langs sturen bij uw moeder.
Dat is prima, ik geef het aan haar door. Bedankt.

Hoi Mam, er komt zo iemand om naar het deurtje van de meterkast te kijken en te repareren.
Oja? Ik zag dat jij de sleutel erin had laten zitten.
Ja, dat komt omdat de deur niet goed sluit, maar zometeen komt daar dus iemand voor. Schrijf het anders even op.
Nou dat hoeft niet hoor, ik ben niet dom of zo!
Ik bedoel alleen maar dat je weet dat er iemand aankomt en dat het zometeen gemaakt wordt.
Ok, ik zie het dan wel, bedankt voor het doorgeven.
Dag Mam.

Even later

Ja, met je moeder, zeg die meneer is er nu hoor, maar jij bent er nog niet. Ben je onderweg?
Nee, ik ben niet van plan om te komen. Die meneer maakt het deurtje, daar hoef ik niet bij te zijn.
Kom je dan helemaal niet?
Nee dat was ik niet van plan vandaag.
Oh, dan heb ik het zeker verkeerd opgevat.
Geeft niet, ik kom een andere keer.
Ok de groetjes daar.
Zal ik doen, dag Mam.

Even later

Ja, met je moeder, het deurtje is gemaakt hoor! Ik heb de sleutel hier nu voor me liggen. Hij is uit het slot gehaald.
Oh fijn!
Het is wel een andere sleutel.
Deze is nieuw, ik heb er 2 laten maken en allebei hebben ze een labeltje.
Ik zie het. Meterkast buiten staat erop. Ik zal er een goed plekje voor zoeken zodat ik hem niet meer kwijt raak.
Dat is goed.
Wel fijn dat je dat geregeld hebt, nu waait de deur niet meer open.
Nee, en je hoeft er geen kartonnetje meer tussen te steken.
Bedankt!
Graag gedaan, dag Mam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!