maandag 18 april 2011

Medicijnen #4

Goeiemorgen met de Thuiszorg. Ik ben bij uw moeder en heb uw briefjes over de medicijnen gelezen maar volgens mij heeft uw moeder het verkeerde medicijn genomen gisterenavond. Het duurde wel even voor ik daar achter was maar de slaappil zit nog in het zakje en de antibiotica is eruit. Die heeft ze ingenomen, zegt ze.
Nou, dat is heel vervelend, ik heb nog zo getwijfeld of ik het eruit zou halen, maar ze wist heel goed welke pil ze niet meer ging nemen. Hoe voelt ze zich dan?
Dat is wel opmerkelijk: ze heeft heel goed geslapen, dus geen nachtmerries gehad. Verder zegt ze wel dat ze haar dag niet heeft.
Er is nu natuurlijk niets meer aan te doen, maar vanmiddag spreek ik de geriater. Ik zal het voorleggen en verwacht sowieso dat er wat zal veranderen in de medicatie. Dat zal ik dan laten weten.
Voor vandaag haal ik dan die pil eruit en ik zal het in het dossier schrijven. Mijn collega zal vanmiddag de goede medicijnen klaarleggen.
Fijn als u dat wilt doen. Wilt u tegen mijn moeder zeggen dat ik haar straks terugbel? Ik ben nu aan het werk en kan niet zo lang bellen. Maar wel goed dat u dit even doorgegeven heeft.
Ik zal het tegen haar zeggen.
Bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!