maandag 18 april 2011

medicijnen #5

Hallo?
Hoi Mam, met mij. Haal ik je ergens vandaan?
Ja, ik zat helemaal ingekapseld.
En gaat het?
Nee, die telefoon staat te ver weg.
Je moet de telefoon ook naast je leggen voordat je in de stoel gaat zitten.
Ja, daar moet ik aan denken.
Luister eens, heb je vandaag andere medicijnen gekregen? Is de apotheek geweest?
Dat weet ik niet, ik denk het niet.
De geriater heeft gezegd dat je andere medicijnen moet, maar ik weet niet of dat vandaag al geregeld is.
Ik zal wel even gaan kijken wat ik heb...wacht even.... Er zit nog 1 pilletje in voor vanavond.
Is dat een langwerpig pilletje?
Ja, dat is de slaappil.
Ok, die kun je nog innemen vanavond. Van de week gaat er wel iets veranderen met de medicijnen.
Daar heb ik het niet zo op, ik ben helemaal niet goed geworden van die andere pillen.
Ja, dat is zo, maar je krijgt wel andere. De geriater heeft alles nagekeken en hij heeft ook het overzicht. Hij overlegt met de huisarts en dan krijg je waarschijnlijk deze week andere medicijnen.
Wat heeft hij nagekeken?
Je hebt een onderzoek gehad.
Welk onderzoek? Zie je nou, daar weet ik niks meer van!
Dat is ook al 2 weken geleden maar het staat in je boek. En nu krijg je medicijnen waardoor het beter zou moeten gaan.
Ik hoop het dan maar.
Nou, ik bel morgen nog wel even ok?
Ja ok.
Tot morgen dan, dag Mam.
Dag schat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!