donderdag 21 april 2011

Was ik buiten vandaag?

Hallo?
Hoi Mam, met mij. Hoe gaat het?
Nou, het houdt niet over.
Waarom niet?
Ik ben oud.
Hoe voel je je dan?
Ik voel me 81. Allemachtig, ik ben al eenentachtig.
Was je TV aan het kijken?
Ja, maar d'r is niks aan. En ik kijk alleen maar op 3.
Kijk je naar De wereld draait door?
Ja, ik kijk heus niet de hele dag TV hoor, alleen 's avonds. Maar er is niet veel aan.
Je kunt ook eens naar een andere zender kijken, op 4 of zo.
Dat kan wel maar dan kijk ik eerst in de gids en dat trekt me dan niet zo.
Ben je nog wel buiten geweest? Het is zo mooi weer?
Dat weet ik niet. Dat is zo naar, kan best zijn dat ik buiten ben geweest maar daar weet ik niks meer van. Ik kan het me niet herinneren. Als ik dan ga kijken zie ik dat ik iets heb gekocht en dan denk ik dat ik wel buiten moet zijn geweest. Maar ik weet het echt niet meer.
Ik denk dat je met de fysiotherapie wel buiten bent geweest.
Even denken... dat zou wel kunnen, maar daar doe ik geen boodschappen mee, daar heeft ze geen tijd voor.
Volgens mij doet ze dat soms wel.
Nou kijk, en dat weet ik helemaal niet! Ik kan het me echt niet herinneren en dat vind ik eng.
Weet je, het klopt wel dat je het vergeet, maar op het moment zelf doe je geen gekke dingen hoor.
Oh, even afkloppen!
Ja, ik klop het ook af. Ik bedoel als je buiten bent weet je waar je naartoe moet en wat je gaat doen. Alleen naderhand weet je dat niet meer. Ik begrijp best dat het naar is, maar het is nou eenmaal zo. De laatste tijd is er ook steeds wel iemand bij. Je gaat eigenlijk niet zo snel alleen naar buiten. Als het echt onveilig zou zijn wordt het een ander verhaal.
Ik ga echt niet naar een bejaardentehuis hoor.
Dan moet je maar niet zeggen dat je het naar vindt.
Maar ik meen het wel.
Ja, dat weet ik. Stop nou maar met piekeren daarover, dat helpt in elk geval ook niet.
Nee, daar heb je gelijk in.
Ga maar lekker TV kijken verder.
Ja doe ik, de groetjes daar.
Ok, dag Mam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!