zaterdag 28 mei 2011

Nieuwe medicijnen

Wat zit je nou te doen?
Ik stop de nieuwe medicijnen in de Baxter. Anders heb je allemaal potjes met andere medicijnen staan en dat is verwarrend. Het beste is om per dag alle medicijnen in deze zakjes te hebben. Dan weet je precies welke je in moet nemen en wanneer.
Maar die krijg ik toch van de apotheek?
Ja, maar het is nu vrijdag en de nieuwe baxter komt pas op woensdag. Zolang kun je niet wachten met de nieuwe medicijnen. Ik heb dit met de apotheek afgestemd en zij hebben precies aangegeven hoe ik het moet doen.
Het worden wel veel pillen zo, eerder had ik maar 3 pillen en 's avonds een slaappil.
Ja, klopt, maar volgens mij ben je van de nieuwe pillen van de geriater ook al een stuk opgeknapt. Je bent veel minder depressief en overdag minder moe. Nu komen er weer pillen voor het hart bij, en gaan we ervan uit dat je daardoor ook weer wat opknapt. Het alternatief is die operatie.
Oja, nou, daar zit ik ook niet op te wachten. Of vind je dat ik dat moet doen?
Ik kan dat niet beslissen hoor, dat moet je zelf doen.
Vroeger zeiden ze al dat ik iets aan mijn hart mankeerde, maar ik heb altijd gesport en alles. En nu ben ik 81, moet ik me nu nog aan het hart laten opereren? Ik weet niet hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!