zondag 2 januari 2011

Zere arm #1

Hallo, met mij. Hoe gaat het?
Helemaal niet goed, ik kan mijn arm niet bewegen.
Hoe komt dat?
Weet ik niet, ik ben ermee opgestaan.
Doet het zeer?
Nee, niet als ik hem stil hou.
Heb je er pijn aan of is je arm uitgevallen?
Dat weet ik niet.
Kun je je arm bewegen?
Ja maar een klein beetje en dan doet het zeer ja, auw!
Moeten we ermee naar de dokter?
Nee, het is toch zondag? Dat kan niet. Ik bel morgen de dokter wel, hij mag weleens langskomen.
Waarom dan?
Nou, zo vaak komt hij hier niet. Ik heb toch nooit wat? Of in elk geval bel ik nooit naar de dokter.
Kun je je arm wel bewegen of niet?
Nou, ik kan me niet douchen en aankleden, en je weet wel wat ik altijd zeg: Ik douche elke dag en kook elke dag. Nu dus even niet, nouja één dagje niet douchen is niet zo erg toch?
Kun je wel iets te eten maken?
Dat denk ik wel.
Heb je al gegeten?
Eerlijk gezegd, dat denk ik niet, even kijken...auw! ja, ik geloof toch wel een boterham. Ik heb geen koffie in huis.
Hoe kan dat nou? Ik heb steeds gevraagd wat je nodig had. Dat heb je niet verteld.
Is ook niet zo erg, ik kan wel een dagje zonder koffie. Daarstraks heb ik het laatste beetje opgemaakt.
Weet je al wel wat je vanavond gaat eten?
Ja, ik bak wel een ei.
Nou, er staat toch nog eten?
Even kijken... auw! Nee, het is een zootje.
Wat is een zootje?
In de ijskast, er staat van alles: beleg, heel veel boter, toetjes en yoghurt. Maar ik heb niks te eten.
Mam, in de vriezer staat boerenkool en rookworst.
Oja en hier zie ik boontjes en witlof.
Wat maak je dan straks klaar?
Ik denk de boerenkool.
Oké, gaat dat wel met die arm?
Jawel, ik bel morgen de dokter wel.
Zal ik straks nog even bellen hoe het gaat?
Ja, doe dat maar.
Oké, doei.
Ja oké, de groetjes.
Dag Mam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!