dinsdag 4 januari 2011

Koek

Hoi Mam, met mij. Hoe gaat het?
Ik zat net voor de televisie met de benen omhoog. Is wel een leuk programma.
Wat dan?
Ja, dat weet ik niet, ik zet het net aan. Maar het ziet er wel leuk uit.
Zal ik straks maar terugbellen dan?
Neenee, ik zet hem wel even zachter.
Heb je al gegeten?
Hmm, ik geloof het wel, wat was het ook alweer. Een dikke plak koek heb ik op.
Dat is toch geen avondeten?
Nou, maar het was heel voedzaam. Zelfgebakken door mijn hulp. Ach, en met dit weer gebruik je ook geen energie. Anders rij ik er nog eens uit op de scootmobiel, maar dat kan nu toch niet. Elke morgen kijk ik naar buiten en dan denk ik: verrek, nog steeds sneeuw.
Maar het is beter om wel te koken.
Hoe laat is het nu?
Kwart over 7.
Ik had een gekruide carbonaat en boontjes liggen maar daar vind ik het nu te laat voor en ik heb toch geen honger.
Neem dan nog wat yoghurt met fruit.
Hahaha
Wat is er?
Komische reclame met die rare vinger, van autodrop. Zeg, weet jij hoe het komt dat ik zo'n pijn in mijn arm had?
Ja, je had een acute slijmbeursontsteking. Hoe gaat het er nu mee?
Heel goed, het is helemaal over. Heb ik daar pillen voor gekregen?
Nee, een injectie.
Oja, nou, je kunt ook zomaar wat krijgen.
Daarom moet je ook goed eten.
Wat heb ik nou gegeten? Oh, die koek, nou die was heel voedzaam hoor. Met gember en fruit erin en wel 2 centimeter dik. Wie heeft die toch gebakken, jij?
Nee, de hulp.
O ja, ik ben heel blij met mijn hulp.
Neem je dan nog een toetje?
Ja, even kijken... Jezus! Wat staat er veel in de ijskast!
Maar neem je dan yoghurt met fruit?
Ja, dat kan ik wel doen, ik zet het er vast uit.
Oké maar wel nemen dan he?
Ja, doe ik.
Oké dan, ik bel je morgen nog even.
Dat is goed, de groetjes thuis.
Doei, dag Mam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom!